Kadang-kadang dalam hidup nih ada stuff yang jadi favourite. Pasal material toksah ceite la. Cam den sendiri ada pensel & pen feveret, jeans feveret, buku feveret, mug feveret, etc…nih den akan ceite bila ada masa nanti-nanti. 
 
Yang den tak tersangka den akan doa-doa feveret. Doa-doa of coz la semuanya harus baik-baik belaka tapi ada doa-doa yg den sangat berkenan di hati. 

1st favourite doa: “Ya Allah Ya Tuhanku. Peliharalah dan kawallah akan daku. Lindungilah akan daku, keluargaku, hartaku, pasanganku serta zuriatku daripada kejahatan mata-mata orang yang cemburu, orang yang hasad, orang yang dengki, orang yang khianat, orang yang fitnah, tukang-tukang sihir, orang yang suka turunnya bala, orang-orang jahat dan juga syaitan.” 

Doa nih adalah sebahagian daripada doa-doa di dalam Buku Perubatan Islam oleh Ustaz Dato’ Dr. Harun Din (den tak sure tuh ke nama buku tuh, nanti den check balik. Tuh pun kalo den ingat la den letak mana buku tuh huhuhuhuhu). 

Banyak doa-doa dalam buku tuh tapi doa nih yang den paling suka…simple tapi menyeluruh den rasa. 

2nd favourite doa: “Ya Allah, kurniakanlah kepada diriku, keluargaku, pasanganku serta zuriatku rezeki yang halal dan barokah. Sekiranya rezeki kami masih jauh, dekatkanlah kepada kami. Sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia kepada kami. Jika rezeki kami berada di dalam bumi, hanya Engkau yang Maha Berkuasa untuk mengeluarkannya dan memberikan kepada kami.” 

Den ada tengok kat internet, ada doa yang lebih lengkap berkaitan rezeki nih tapi lupa pulak den cilok kat blog mana. Harap dimaafkan oleh author blog tuh sebab terlupa nak letak sumber dari blog mana.

“Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia. Jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia. Dan jika ia berada di dalam lautan, munculkanlah. Sekiranya rezeki kami di tempat yang jauh, dekatkanlah ia. Jika ia sedikit, banyakkanlah ia. Dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia. Serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan kemuliaan.” 

3rd favourite doa: “Ya Allah, sayangilah dan kasihanilah kedua ibu bapaku sebagaimana mereka menyayangi dan mengasihani diriku semasa aku masih kecil.” 

Doa yang paling simple dan terkesan di hati pasal mak ayah. Enough said.

In sya Allah bila den ada lagi doa-doa favourite den akan update di blog nih yar.

0 Comments