Ada rejki nak menginap di hotel nih selama 3 hari 2 malam disebabkan ada seminar dari 7–9 Mac. Punya la mahai nye rege bilik yang paling murah kat hotel nih sampai den kena top up duit sendiri coz rege bilik tuh melebihi elaun bilik hotel untuk staff macam den nih.

Tapi den okay je la coz dapat bawa the whole family bercoti secara tak dirancang camtuh hehehhehehee.

Den booking bilik superior yang terpaling murah through agoda.com. RM 587 untuk dua malam dah termasuk GST dan servis perkhidmatan. So dalam RM 293.50/malam. Kelayakan den adalah RM 220/malam. Tuh rega bilik je k tidak termasuk breakfast.

Tapi in sya Allah niat yang baik biasanya Allah permudahkan.

Masa check in pada 7 Mac petang tuh, staff kat kaunter yang entertained den tuh baik dan lemah lembut sangat, Norasyikin kalo tak silap namanya. Disebabkan katanya bilik hotel agak penuh, dia upgrade bilik den katanya coz den nak bilik yang non-smoking.

Den bajet dia upgrade daripada Superior kepada Deluxe tapi rupa-rupanya dia upgrade pada Junior Suite agaknya.

Serious bilik dia besaq k. Kalo nak diikut-ikut bilik tuh dah almost ¾ besaq umah den. Budak-budak memang happy la kan berlari ke hulu ke hilir. Yang paling meletops of coz la bilik ayaq dia. Ada shower room yang sangat kuat pressure ayaq dia. Seperate room untuk toilet. Sinki sampai dua. Yang terpaling best adalah bath tub. Nampak-nampak je bath tub, sakan la budak-budak nih nak berendam dalam tub. Memang depa berendam sampai lebam la.

Ada almari & peti besi kat satu ruang lagi. Disediakan juga iron & iron board. Flat screen tv dia besaq sungguh, tatau la 50 inci ke apa.
Favourite budak-budak. Berendam sampai biru-biru mulut & kecut-kecut badan

First time la den duduk hotel, disediakan welcoming fruits dalam bilik di samping 3 botol ayaq mineral. Budak-budak la yang happy kan. Makan abis epal, lai & tak perasan lagi dua biji buah tuh buah apa coz tengok-tengok dah licin dah depa dua orang makan. Padahal kalo kat umah tuh, jenuh jugak nak makan buah sampai abis depa tuh. Persekitaran mempengaruhi perangai gamaknya.

Hotel nih memang dalam satu building yang sama dengan Berjaya Times Square shopping mall tuh sendiri. Ada 7-Eleven bagai. Sebelah hotel, seberang jalan dalam 5 minit ada deretan kedai makan. Ada kedai mamak (kat mana-mana ada je depa yek), Arab food, kedai makanan tom yam, etc.
Buong kalo mengambik gambo....cenggini la hasilnya hehehehhehe
Dekat 10 minit melayan budak-budak kat sini sebab depa nak bergerak bila lampu hijau je
Sekarang nih kalo makan kat kedai, depa dua-dua orang nak jadik tukang amik order
Disebabkan dah alang-alang duduk hotel, den top up duit untuk breakfast sebab dia offer RM 29/orang setiap hari. Breakfast spread dia sederhana. Rasa makanan dia pun biasa-biasa je. Tatau la sebab memang food tuh rasa biasa or den dan buong yang dah takde rasa sangat nak makan.
the only gambo yang sempat diamik
Swimming pool & children playground kat tingkat 15. The last day before check out baru la kami dapat pergi kat sini sekejap sebab jadual den penuh dok pi seminar tuh. Nak harap buong bawa budak dua orang yang dok dalam fasa ‘mari kita berlari dan melompat dengan jayanya bagi buong sakit jantung’ memang la tak payah.

Happy sungguh depa dapat mandi pool termasuk la dengan bapak depa sekali
Playground yang bley main sampai kul 8 am
So setiap kali den pergi seminar, buong dan budak-budak memang lepak kat bilik. Luckily ada bath tub, memang reja budak-budak tuh especially F berendam dalam tuh sampai biru-biru mulut. Lepas dah kecut-kecut badan, depa dua orang makan jajan plak sambil tengok kartuh. Memang tuh je la reja depa.

Hotel nih memang nampak mewah la serba serbi. Daripada ruang lobi, bilik seminar, bilik penginapan, etc semuanya nampak meletops.
View from our room, 23rd floor
Lobi
Kalo booking hotel dengan duit sendiri memang den tak akan booking la kot hotel nih coz mahai la ikut standard den dan buong. Kitaorang punya rate yang mampu milik adalah bawah RM 200 je. Tapi kalo sapa-sapa yang nak menginap kat hotel yang ada shopping complex dan taman teman indoor di KL nih, boleh la duduk kat sini.

0 Comments