Tak plan pun nak makan kat sini mulanya tapi disebabkan restoran yang kitaorang berangan nak pegi tuh takde cawangan rupanya di Greentown, Ipoh, langsung la terblur tatau nak makan apa dah lepas almost 30 minit berpusing-pusing kat kawasan nih. Alih-alih ternampak restoran nih dari tepi jalan. So moh la kita makan di sini.

Dari Kinta Riverfront Hotel & Suites Ipoh cuma dalam 10 minit je naik kete nak ke sini.

Restoran makanan Indonesia. Pekerjanya pun orang Indonesia yang comei-comei.

Parking banyak kat area restoran nih.

Restoran dia bersih dan ada 2 bahagian. 1 bahagian untuk makanan Indonesia. Lagi 1 bahagian untuk western food. Tapi disebabkan otak dah set nak makan lain tapi tersinggah ke restoran nih, memang la mula-mula tak terperasan pun bahagian western food tuh. Dah order bagai baru la terperasan.

simple je dekorasi
Tatau la disebabkan kitaorang sampai dah agak lambat ke dalam 9 pm atau memang kalo bukan weekend food yang disediakan skit atau banyak jenis food disediakan untuk siang je, food yang dipamerkan kat rak kaca tuh tak banyak jenis, dalam 10 ke 12 jenis je.

So disebabkan otak blur dan malas dah nak cari restoran lain, so kitaorang pilih je la lauk apa yang ada. Kitaorang pilih kari rawan lembu, masak lemak telur itik, masak lemak ikan merah dan sambal hijau. So depa akan panaskan semula semua food yang kita pilih.

Masa depa anto food tuh ke meja, masak lemak telur itik telah tertukar menjadi kari itik. Tapi disebabkan otak masih blur dan macam tak larat, kitaorang terima je la coz malas nak minta tukar.

Bila tengok food tuh, kitaorang baru sedaq yang semua lauk yang kitaorang pilih tuh berkuah padahal ada je la lauk kering macam daging dengdeng, etc. Memang serious blur la kitaorang malam tuh.

Masa kitaorang makan, salah sorang waiter dia main gitar kecik sambil nyanyi satu lagu.

Rasanya food dia biasa je. Sedap tapi boleh je la didapati di mana-mana kedai lain yang jual makanan bertemakan Indonesia.

p/s cumanya jenuh la den mengabiskan 1 mangkuk kari rawan lembu tuh coz rupa-rupanya member den memang tak makan segala bentuk lemak dari lembu. Den makan sampai kembang-kembang tekak k huhuhuhu.

0 Comments