Minggu lepas ala-ala tengok movie semuanya tema zombie.

Mula-mula tengok ceite kartun Elephant Kingdom. Pasal King yang lupa daratan nak mengkonker dunia dan mengarahkan semua askar dia termasuklah gajah-gajah dipisahkan daripada keluarga supaya depa dapat fokus untuk berperang. So ada la gajah yang memberontak. Ada ahli sihir jahat. Orang jahat vs orang baik. Akhirnya of coz orang baik menang akhirnya.

Nak ceitenye masa sesi pertempuran yang terakhir, gajah-gajah jahat dan askar jahat yang dah mati jadi zombie plak lawan dengan orang baik. Ahli sihir tuh siap ada dialog 'now every movie must have zombie' hheehehhehehe. 

Okay je la movie tuh. Movie budak-budak.
Lepas tuh tengok plak movie Rezort. Movie pasai satu resort kat satu pulau yang ada sediakan sport untuk tembak zombie. Tapi akhirnya terbongkar isu yang mana semua pelarian yang diterima dibawa ke pulau tuh dan dijadikan zombie untuk bahan ditembak. Camtuh je la ceitenye. Rezort tuh sebenaqnya resort cumanya s tuh diganti dengan z sebab ceite pasai zombie.

Lepas tuh tengok pulak movie Train To Busan. Pasai zombie jugak.

Dah asyik tengok ceite zombie je dah budak-budak nih sakan tengok sama. Elok je depa duduk diam sama-sama tengok semua movies sampai abis.

Dok cari mana la plak den letak movie zombie Brad Pitt, World War Z tuh. Saja nak bagi budak-budak tengok.

0 Comments