Port Dickson memang ada banyak pantai yang memutih yang sesuai untuk mandi manda dan bercanda di pasiran pantai.

Tapi kali nih kitaorang bawa kiddos ke pantai Telok Kemang. Seperti biasa la kalo berjalan-jalan mesti la dok panaih tengahari rembang tuh kan.

Kitaorang lunch dulu kat gerai yang ada kat tepi pantai nih. Memang banyak gerai. Pilih je gerai mana yang berkenan di hati.
Banyak souvenir baju serendah rega RM10
Parking lengang sebab bukan weekend. Perks kalo jenjalan masa weekday.
Asalnya nak bagi kiddos main pasiaq je coz panas sangat. Kitaorang sewa payung besaq yang datang bersekali dengan kerusi dan meja dengan rege RM20 untuk satu hari. Kalo kita duduk dari pukoi 9 am sampai 5 pm memang la berbaloi sangat-sangat sewa payung nih hehehehehehe.
Budak-budak happy sangat dapat korek pasiaq kat kawasan redup bawah payung tuh.

Tak dan nak tunggu cuaca redup, depa dah pi main main pasiaq dekat-dekat ayaq laut. Lepas tuh depa celup kaki dalam ayaq laut. End up depa tidoq atas pasiaq sambil dihempas ombak. 
Apa kesah panaih lit-lit yang penting dapat bergelinjangan
Tiba-tiba baju depa dah hilang
Makna sebenar bercanda di pasiran pantai
Kalo bawa budak-budak nih main pantai memang la sukar nak halang depa daripada masuk dalam ayaq laut. Lagi pun sekali sekala mai tepi laut nih bagi la depa bergumbira melenjan ikut suka depa la camne pun.

Yang tak bestnya kitaorang terlupa nak bawa seluaq yang sesuai untuk depa mandi laut. So mendapat la membuang pasiaq dari poket-poket seluaq budak-budak tuh.

Yang menariknya toilet yang disediakan di Telok Kemang nih bersih dan selesa. Nak pi toilet 50 sen/sorang. Kalo nak mandi RM1/sorang. Ada dijual sabun, tisu, etc kat kaunter toilet nih.

Sekali sekala melepak tepi pantai makan makanan penuh berlemak, etc sambil tengok budak-budak main pasiaq sambil melayan angin sepoi-sepoi bahasa dan dengaq bunyi ombak memang best.

0 Comments