Tertengok ceite nih sebab ceite nih je yang available masa den berkesempatan tengok wayang di AEON Manjung, Perak. Aktiviti bebas masa den jadi urusetia bagi bengkel yang dibuat kat Orient Star Lumut pada 19 - 21 Disember lepas. In sya Allah kalo berkelapangan den akan ceite pasai nih nanti.

Jalan cerita menarik walopun scene Darth Vader adalah tak sampai 5 minit dan scene Darth Vader menggunakan pedang Lightsaber dia tuh tak sampai 2 minit.

Ceitenye melibatkan puak pemberontak termasuklah anak saintis yang membuat senjata baru, Death Star iaitu Jyn Erso menggembleng tenaga bersama beberapa orang pemberontak lain untuk mendapatkan blue print Death Star tuh distudy kat mana kelemahannya sebagaimana dibagitau oleh bapa Jyn Erso sebelum dia meninggai. Kemudiannya depa akan guna kelemahan nih untuk musnahkan Death Star tuh.

Aksi-aksi biasa yang kita bleh jumpa dalam movies Star Wars terdahulu macam tembak-menembak antara space ships, pilot kapal terbang yang sempat dipokoskan sebelum kapalnya meletup sebab kena tembak atau terhempas, etc.

Standard Star Wars movie.

Cuma den paling suka tengok scenes yang melibatkan Donnie Yen (Chirrut Imwe) dan Jiang Weng (Baze Malbus) sebab terserlah depa tuh BFF dan aksi bromance nye memang agak klako.

Chirrut cakap kat Baze:

“I don't need luck, I have you.

Look for the force and you will always find me.

The force is with me and I am one with the force.”

Bagi peminat tegar Star Wars, memang wajib la kan tengok cerita nih. 

Bagi den yang old skool nih, ceite Star Wars yang terbaik tetap yang the first trilogy terutamanya Return of the Jedi.

3.5 stars untuk movie nih.

0 Comments