Hari Isnin nih orang kata biasanya kebanyakan orang akan mengalami sindrom Monday Blues. Ada je orang yang mengalami Monyay tapi tak ramai la gamaknya ye.

So disebabkan kerja den semua dah siap untuk hari ini dan hati dok  berbunga-bunga sebab sedang mendengar lagu Hindustan, den kongsikan beberapa quotes daripada beberapa favourite movies den untuk kita renung-renungkan di kala melalui hari Isnin nih ye.

Quotes diletak berdasarkan ranking filem favourite den.
Sampai sekarang bila terasa down, den tengok movie ni. Serious antara movie terbaik yang pernah den tengok.
Antara movies yang diadaptasi dari buku dengan begitu cemerlang sekali. Bila la ada rezeki nak pergi ke Harry Potter Theme Park kan?
Movie Tom Hanks ada ke yang tak best kan?
Another Tom Hanks movie yang den paling suka. Jalan cerita dalam movie sebiji sejibon seperti di dalam buku karya Stephen King. Actually nak masukkan quotes from Cast Away movie tapi karang penuh pula dengan movie Tom Hanks je dalam senarai ni hehehehehhe.
Filem yang memperkenalkan Orlando Bloom dan filem di mana Viggo Mortensen paling kacak. Entah bila la den nak baca buku trilogy yang buong hadiahkan 2 tahun lepas sempena birthday den tuh huhuhuhu.
The only love story movie in the list. Den tengok movie ni kat wayang 8 kali.
Movie Sly yang den paling minat selain Rambo.
Russell Crowe at his best.
Antara filem yang mempunyai original soundtrack yang terbaik. Sampai sekarang den masih addicted dengan soundtrack ni. Soundtrack ni menjadi peneman den masa first year kat UKM. Kadang-kadang tuh terlelap masa pasang soundtrack ni. Ada satu hari jiran sebelah bilik kat dorm tuh cakap kadang-kadang dia dengar lagu perang sayup-sayup, dah dia susah hati sebab kitaorang duduk di dorm yang ada aktiviti ala-ala tentera (dia risau ada entiti paranormal berkaitan ketenteraan). Sakan la kitaorang menyiasat, rupa-rupanya dia terdengar soundtrack Braveheart den ni ha hehehehehehe.
Movie mafia yang terbaik daripada segi leadership.

0 Comments