Perjalanan ke Restoran Terapung Seafood Bujang Firefly yang terletak di Bandar Penawar mengambil masa lebih kurang 1 jam 15 minit dari Puteri Harbour.

3 km dari jalan besar nak menyampaikan ke restoran ni, kita akan melalukan jalan yang gelap dan agak ngeri sikit sebab dikelilingi dengan ladang kelapa sawit (tapi buong kata ngeri lagi jalan kelapa sawit kat Setiawan yang kitaorang redah masa tengok tapak projek perumahan…nih another story at another time kalau den rajin).

Restoran ini beroperasi dari 12 tengahari hingga 12 malam.

Sesiapa yang nak datang makan di sini den sarankan pakai kasut atau sandal yang selesa sebab dari tempat parking nak menyeberang ke restoran tuh jalannya agak curam. Mohon jangan pakai high heels untuk elakkan kejadian tergolek lalu jatuh dalam sungai gittew.

Ada macam-macam jenis seafoods yang kita boleh pilih nak makan kat sini. Ada lobster, ketam nipah, belangkas, etc.

Disebabkan den dok kalut dengan A yang dok mengamuk sebab dia baru terbangun dari tidur masa kitaorang sampai kat sini, makanya memang tak banyak la gambar yang den ambil kat sini dan den tak sempat nak tengok menu yang ada secara terperinci.

Den sempat pesan set RM 110 untuk 4 orang makan yang mengandungi menu:

Seafood tomyam yang penuh dengan udang.
Sotong goreng tepung.
Ikan siakap masak sos tiram rasanya.
Ketam masak cili.
Sayur campur.
Nasi putih.
1 jug air tembikai.
Sebenarnya den rancang nak makan ketam nipah tapi dah kalut bagai, pesan je la set, habis cerita.

Anak-anak den gembira sebab sambil makan diaorang boleh lari tengok segala jenis hidupan laut yang berada di dalam akuarium yang ada kat sini. Ada ketam nipah, belangkas, ikan, lobster, siput, etc.

Surprisingly tiada nyamuk kat sini so kitaorang menjamu selera dengan jayanya.

Rasa makanan : 4.5 bintang
Harga makanan : 5 bintang
Suasana : 5 bintang

Restoran ni juga menyediakan bilik sewa atau motel in case kita nak bermalam di sini.

Den rasa berbaloi makan dinner di sini sebab seafoods nya fresh dengan harga mampu milik cuma kena bertabah melalukan jalan di dalam ladang kelapa sawit tuh ye. Jangan cuak k. Jalan terus je sampai ke hujung, in sya Allah jumpa restoran ni.

0 Comments