Den rasa antara perkara remeh yang kadang-kadang membelenggu hidup den adalah isu makan terutamanya ‘nak makan apa hari ini’.

Den bukan la foodie pun tapi sejak nak cecah 40 tahun nih, selalu je tak beberapa selera nak makan banyak makanan. Fast food dah tak lalu sangat. 

Makanya bila terjumpa dengan lauk macam mak-mak masak dengan harga yang berpatutan dan dihantar pula ke pejabat, den memang amat gembira.

Set lauk + sayur + nasi + sambal belacan RM 7 sahaja.

Berbaloi la kan?

#Jangan la pergi bandingkan harga nih dengan harga bagi set yang sama di Kodiang ke mana yang memang murah. Kena la bandingkan apple to apple. Kalau banding apple to dragon fruit, tidak seimbang la perbandingan tuh.

Home made cooking yang memang ada rasa. In sya Allah sedap.

Den kongsikan menu yang den dah pernah makan yang memang kena dengan tekak den.

Asam pedas ikan tenggiri + kacang buncis goreng + telur masin + sambal belacan + nasi.
Ikan selar berlada + sayur pucuk suun kentang + + sambal belacan + nasi.
Sambal ikan bilis petai + masak lemak kobis putih + ikan goreng pelaling + + sambal belacan + nasi.
Kari ayam + sayur kacang panjang tempe + ikan masin bulu ayam + + sambal belacan + nasi.
#Semua gambar yang dikongsi nih diambil di FB tuan punya badan dengan izin beliau.

Yang paling termeletop sekali di dalam menu dia adalah sambal belacan. Pedas tapi sedap. Meleleh air mata dan hingus tapi tetap juga nak makan sebab sedap lagi-lagi bila dimakan dengan ikan masin bulu ayam tuh.

Setiap portion diletak asing-asing di dalam plastik yang berbeza. Dah beberapa kali den ambil lauk nih waktu tengahari tapi den simpan untuk makan malam, Alhamdulillah lauk masih elok dimakan.

Menu adalah berubah-ubah setiap hari bergantung kepada tukang masak yang masih muda belia. Setiap menu untuk keesokan hari akan diupdate di dalam facebook Wawa Wanda.

Coverage area adalah di dalam bandar Shah Alam aje ye.

So kepada sesiapa yang nak cuba rasa atau nak tengok menu atau apa-apa pertanyaan berkaitan set makan tengahari nih, boleh tengok FB Wawa Wanda atau berhubung dengan beliau di 013-2863771.

#Entah bila la nak mula eat clean and healthy nih. Dah la nak appointment di PPUM pasal kolesterol bulan April nih. Haish.

0 Comments